• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Första gången hos Kfm

Randigabollen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej!
Är en 24 åring tjej som lyckats dragit på mig en hel den dumma skulder, en del är inte mina men mina på namn. Kan kortfattat säga att jag har haft ett mkt elakt ex. Nog om det. Lever på ca 0kr i månaden när allt är betalt så nu släpper jag allt till kronofogden. Min nuvarande skuld ligger strax under 400.000kr, lär bli mer såklart när allt åker vidare. Har skummat igenom mååånga trådar men vet inte hur jag ska göra när kfm skickar brev.
Är helt redo på att få löneutmätning (ska bli skönt!) och jobbar heltid, kommer kfm komma hem till mig? Kan någon snälla förklara allt så tydligt som möjligt, hur jag ska göra med breven osv, alltså allt. Har ingen i min närhet att fråga, skäms som fan och är så ensam i detta..
Håll god ton snälla, vill endast ha lite vägledning ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Hej!
Är en 24 åring tjej som lyckats dragit på mig en hel den dumma skulder, en del är inte mina men mina på namn. Kan kortfattat säga att jag har haft ett mkt elakt ex. Nog om det. Lever på ca 0kr i månaden när allt är betalt så nu släpper jag allt till kronofogden. Min nuvarande skuld ligger strax under 400.000kr, lär bli mer såklart när allt åker vidare. Har skummat igenom mååånga trådar men vet inte hur jag ska göra när kfm skickar brev.
Är helt redo på att få löneutmätning (ska bli skönt!) och jobbar heltid, kommer kfm komma hem till mig? Kan någon snälla förklara allt så tydligt som möjligt, hur jag ska göra med breven osv, alltså allt. Har ingen i min närhet att fråga, skäms som fan och är så ensam i detta..
Håll god ton snälla, vill endast ha lite vägledning ❤️
Har du kivra så blir det inte lika många brev som förr.

Du kommer få en del brev från inkassobolag men inte från kfm som sagt. Har du bestämt att släppa det till utmätning släppa allt utom hyra, el, mobil, försäkringar och annat nödvändigt. Sen de månader du får åengar över när du inte betalar på skulderna spara undan eller köp mat mm som du kan spara länge.

De KAN komma hem till dig om deras bedömning är att det kan finnas saker att utmäta. Men man kan ALDRIG veta.

Har du en bil som är värd över ca 30.000 finns det en risk att de tar den.

Ha inga pengar sparade på dina egna konton.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Hej!
Är en 24 åring tjej som lyckats dragit på mig en hel den dumma skulder, en del är inte mina men mina på namn. Kan kortfattat säga att jag har haft ett mkt elakt ex. Nog om det. Lever på ca 0kr i månaden när allt är betalt så nu släpper jag allt till kronofogden. Min nuvarande skuld ligger strax under 400.000kr, lär bli mer såklart när allt åker vidare. Har skummat igenom mååånga trådar men vet inte hur jag ska göra när kfm skickar brev.
Är helt redo på att få löneutmätning (ska bli skönt!) och jobbar heltid, kommer kfm komma hem till mig? Kan någon snälla förklara allt så tydligt som möjligt, hur jag ska göra med breven osv, alltså allt. Har ingen i min närhet att fråga, skäms som fan och är så ensam i detta..
Håll god ton snälla, vill endast ha lite vägledning ❤️
Hur ser din inkomst ut? Boende? Resor t o fr jobb? Barn?
400 000 kr är eg inte mkt i lån. Har du flera långivare? Kanske kan du förhandla m dom om räntor, lägre amorteringar? Jämkar du?
 

Randigabollen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hur ser din inkomst ut? Boende? Resor t o fr jobb? Barn?
400 000 kr är eg inte mkt i lån. Har du flera långivare? Kanske kan du förhandla m dom om räntor, lägre amorteringar? Jämkar du?
Jag får ut ca 19-20 i månaden, bor i hyresrätt, har jobbet utanför dörren och inga barn. Alltså det är så många lån och krediter att jag inte orkar längre, ska istället ansöka om skuldsanering om och om igen. Får absolut noll kr över efter allt är bet. så en löneutmätning hade gett mig fjärilar i magen, typ. Vet inte vad jämka är så kan inte svara på det.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag får ut ca 19-20 i månaden, bor i hyresrätt, har jobbet utanför dörren och inga barn. Alltså det är så många lån och krediter att jag inte orkar längre, ska istället ansöka om skuldsanering om och om igen. Får absolut noll kr över efter allt är bet. så en löneutmätning hade gett mig fjärilar i magen, typ. Vet inte vad jämka är så kan inte svara på det.
Hur många långivare har du sammanlagt? DU har ju inte eg spec i mkt i lån så det är tveksamt om du är en kandidat för skuldsanering. Dessutom ska du ha gjort allt du kan själv först för att lösa din situation. Det kan ara att kont långivarna och försöka få till bättre avbetalningsplaner, lägre räntor.
Om du jämkar på skatten kan det ge1000-2000 kr extra på löekontot.

Läs in denna tråden om skattejämkning:
 

Randigabollen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hur många långivare har du sammanlagt? DU har ju inte eg spec i mkt i lån så det är tveksamt om du är en kandidat för skuldsanering. Dessutom ska du ha gjort allt du kan själv först för att lösa din situation. Det kan ara att kont långivarna och försöka få till bättre avbetalningsplaner, lägre räntor.
Om du jämkar på skatten kan det ge1000-2000 kr extra på löekontot.

Läs in denna tråden om skattejämkning:
Jag har kontaktat flertalet men det gjorde ingen skillnad som var värt det egentligen, annars hade jag såklart inte varit påväg att agera såhär.
Jag har pratat med flertalet olika som haft mindre skulder än mig och fått sanering, även gjort testet på KFM:s hemsida som visade, på ett ungefär såklart, att jag hade tillräckligt för att få skuldsanering. Ingenting som jag har tagit från tomma intet.
Nu var det inte det jag frågade om i mitt huvudinlägg heller.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag har kontaktat flertalet men det gjorde ingen skillnad som var värt det egentligen, annars hade jag såklart inte varit påväg att agera såhär.
Jag har pratat med flertalet olika som haft mindre skulder än mig och fått sanering, även gjort testet på KFM:s hemsida som visade, på ett ungefär såklart, att jag hade tillräckligt för att få skuldsanering. Ingenting som jag har tagit från tomma intet.
Nu var det inte det jag frågade om i mitt huvudinlägg heller.
Testet på sidan går inte att lita på är jätte lätt att få ett ok därifrån.
24 år, 400.000 i skuld 20 ut i lön.
Skuldsanering kan du nog glömma på många år tyvärr.
Håll dig levande så länge du kan och vänta ut alla ff och betala av så många små krediter som möjligt och satsa på att få ett samlimgslån på allt är mitt tips, kämpa på 1 år och lev så snålt det bara gå, använd amoteringsfria månader, i värsta fall betala olika lån varje månad men så inget går till kronofogden
 

Randigabollen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 September 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag vet inte om jag varit otydlig men jag går INTE runt ALLS. Jag går back varje månad, min mamma handlar åt mig men hon kan inte göra det längre. Har pratat med 4 tjejer i min ålder, +- några år, som haft både mindre skulder än mig och vissa lite mer. De alla beviljades skuldsanering efter ett tag.
Jag förstår att du försöker hjälpa mig, men det är fortfarande inte det som jag ville ha svar på. Jag har försökt med ALLT.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag vet inte om jag varit otydlig men jag går INTE runt ALLS. Jag går back varje månad, min mamma handlar åt mig men hon kan inte göra det längre. Har pratat med 4 tjejer i min ålder, +- några år, som haft både mindre skulder än mig och vissa lite mer. De alla beviljades skuldsanering efter ett tag.
Jag förstår att du försöker hjälpa mig, men det är fortfarande inte det som jag ville ha svar på. Jag har försökt med ALLT.
Då får du släppa för löneutmättning!
Tänkte mer ge dig en realistisk bild om skuldsaneringen. Jag hade 1.5 mile i skuld lite mer lön dock men inte mkt, mer än 10 år äldre med barn. Från första ansökan tog det 3 år innan jag fick beviljat. Så ville bara hjälpa så du inte släpper för att du tror på att skuldsanering är så lätt att få:)
Skulderna "måste" dessutom vara några år gamla med.
Men kör på det som känns rätt för dig!

När breven kommer skriver du på dem bara och tillslut så startar löneutmätning. Med hyresrätt så är det förmodligen liten chans att dem hälsar på hemma hos dig men man vet aldrig.. spara så mkt du kan innan löneutmätning börjar men inte på ditt bankkonto bara!
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Jag har kontaktat flertalet men det gjorde ingen skillnad som var värt det egentligen, annars hade jag såklart inte varit påväg att agera såhär.
Jag har pratat med flertalet olika som haft mindre skulder än mig och fått sanering, även gjort testet på KFM:s hemsida som visade, på ett ungefär såklart, att jag hade tillräckligt för att få skuldsanering. Ingenting som jag har tagit från tomma intet.
Nu var det inte det jag frågade om i mitt huvudinlägg heller.
Det går inte att jämföra sin egna skuldbörda med någon annan när det gäller skuldsanering. Att någon med lägre skulder än dig fått skuldsanering betyder inte automatiskt att du kommer få skuldsanering. Om det funkade så skulle varenda kotte få skuldsanering. Du måste bedömas kvalificerad insolvens dvs att du, utifrån dina unika förutsättningar, inte kan betala av dina skulder på cirka 15 år. Med dem förutsättningar som framkommer (20 000 kr netto i lön, 24 år ung och vad det verkar arbetsför) så kan du nog glömma en skuldsanering. Jobba på att komma ner i skulder och på sikt ansöka om ett samlingslån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp